Digimarkkinoinnin ja -myynnin koulutusmateriaalit julkaistu – yritysten arkeen räätälöityä osaamista nyt saatavilla

1.9.2025Ollipekka KivinUutiset

Digimarkkinointi ja myynti muuttuvat vauhdilla – pysyykö yrityksesi mukana? MFamk-hankkeessa tartuimme tähän kysymykseen uudella otteella ja rakensimme koulutukset yhdessä yritysten kanssa. Syyskuussa julkaistavat sisällöt tarjoavat käytännön työkaluja tekoälyn hyödyntämiseen sisällöntuotannossa, vaikuttavaan blogikirjoittamiseen, myynnin ketteriin käytäntöihin ja digimarkkinoinnin ajankohtaisiin työkaluihin. Materiaalit kehittyvät jatkuvasti yhteistyössä yritysten ja asiantuntijoiden kanssa, jotta koulutukset tukevat aidosti arjen tekemistä ja digiajan haasteiden ratkaisemista.

1.Moduuli Kansi Alyn Ytimessa Digimarkkinoinnin Trendeissa 1920x1080px

Uudet opiskelumateriaalit digimarkkinoinnista ja myynnistä – yritykset mukana sisällöntuotannossa

Miten koulutukset voivat aidosti vastata yritysten arjen tarpeisiin? MFamk-hankkeessa tähän kysymykseen on tartuttu uudella otteella. Kajaanin ja Satakunnan ammattikorkeakoulujen sekä Marketing Finlandin yhteishankkeessa on rakennettu ketteriä koulutussisältöjä digiajan markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen yhdessä pilottiyritysten kanssa – ja nyt ne avataan laajemmin käyttöön osoitteessa https://edukamu.fi/mfamk.

Materiaalit julki 1.9.2025 Edukamu-alustalla

Uudet opiskelumateriaalit julkaistaan 1.9.2025 Kajaanin ammattikorkeakoulun Edukamu-verkkoalustalla. Sisällöt tarjoavat käytännönläheistä ja helposti omaksuttavaa osaamista digitaalisen liiketoiminnan ajankohtaisista teemoista. Koulutukset on kehitetty tiiviissä yhteistyössä mikro- ja pk-yritysten kanssa, mikä takaa niiden suoran hyödyn käytännön työelämään.

Materiaali kehittyy syksyn aikana

Julkaisun yhteydessä osa koulutussisällöistä voi vielä olla viimeistelyvaiheessa. Materiaalit täydentyvät ja päivittyvät syksyn 2025 aikana käyttäjäpalautteen ja asiantuntijatyön pohjalta. Mukana olijat pääsevät seuraamaan kehitystyötä aitiopaikalta – ja vaikuttamaan sen suuntaan.

Yritysten tarpeista syntynyttä osaamista

MFamk-hankkeen koulutukset eroavat perinteisestä koulutustarjonnasta siinä, että yritykset ovat olleet mukana suunnittelemassa ja pilotoimassa sisältöjä alusta asti. Koulutukset on räätälöity yritysten toiveiden ja arjen tarpeiden pohjalta. Esimerkiksi tekoälyä käsittelevä kurssi tarjoaa työkaluja tehokkaampaan sisällöntuotannon suunnitteluun ja vaikuttavampien blogikirjoitusten tekemiseen.

Nopeaa, ketterää ja vaikuttavaa oppimista

Uuden pedagogisen mallin avulla koulutus on mahdollista suorittaa joustavasti ja tehokkaasti – silloin kun se käyttäjälle parhaiten sopii. Koulutuskokonaisuudet tukevat yrityksiä kehittämään osaamistaan jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa toimintaympäristössä.

Tiedolla johtamisen keskus mukana kehittämässä

Satakunnan ammattikorkeakoulun Tiedolla johtamisen keskus on ollut keskeisessä roolissa koulutusten suunnittelussa ja kehitystyössä. Keskus tuo hankkeeseen vahvaa osaamista erityisesti liiketoiminnan prosessien kehittämisestä, digitaalisesta markkinoinnista ja koulutusten pedagogisesta suunnittelusta.

Kolmikantamalli yhdistää työelämän, korkeakoulut ja asiantuntijat

Hankkeessa kehitetty yhteistyömalli yhdistää korkeakoulut, yritykset ja asiantuntijaverkostot. Tuloksena syntyy koulutusta, joka on ajankohtaista, käytännönläheistä ja yritysten liiketoimintaa tukevaa.

Ota varaslähtö tulevaisuuden osaamiseen – tutustu materiaaleihin 1.9. alkaen osoitteessa https://edukamu.fi/mfamk ! Päivitämme sisältöjä syksyn aikana.

Euroopan Unionin osarahoittama logo.

MFamk - SuperDigital on Euroopan Unionin osarahoittama.

Jaa artikkeli

Lisää aiheesta

Lue myös